EURES
Mes užtikriname laisvą darbuotojų judėjimą Europoje
Naujienos ir renginiai Naujienos Šeši socialiniai emociniai įgūdžiai, kurių jums reikia darbo vietoje po pandemijos

Šeši socialiniai emociniai įgūdžiai, kurių jums reikia darbo vietoje po pandemijos

Nuotrauka

Dėl COVID-19 labai padidėjo naujų darbo jėgos įgūdžių poreikis, o socialiniai emociniai įgūdžiai tapo labai paklausūs.

Yra daug straipsnių apie socialinius emocinius įgūdžius, kuriuos darbdaviai siekia ugdyti arba kuriems teikia pirmenybę po COVID-19. Iš šių straipsnių sėmėmės įkvėpimo ir toliau apibendrinome kai kuriuos pagrindinius socialinius emocinius įgūdžius. Jei įvaldysite šiuos įgūdžius, tada rasite sau patrauklią užimtumo perspektyvą bet kurioje pramonės šakoje!

Bendravimas

Gebėjimas efektyviai bendrauti su kolegomis, klientais ir vartotojais yra labai svarbus beveik kiekvienoje darbo vietoje, todėl nenuostabu, kad darbdaviai itin vertina bendravimo įgūdžius. Šie įgūdžiai apima viską nuo žodinio, rašytinio ir nežodinio bendravimo iki empatijos, klausymo ir pasitikėjimo.

The New York Times bestseleris Words That Work, kurį parašė Dr Frank Luntz, gali padėti jums išplėsti savo bendravimo įgūdžius.

Problemų sprendimas

Kai kurios problemos yra neišvengiamos, tačiau svarbiausia, kaip su jomis susidorosite. Darbdaviai nori darbuotojų, kurie gali ramiai ir metodiškai spręsti problemas ir kūrybiškai ieškoti sprendimų. Problemų sprendimo įgūdžiai apima stebėjimą, derybas, horizontalųjį mąstymą, analizę, protų talką ir sprendimų priėmimą.

Itin gera Nat Greene knyga šia tema yra Stop Guessing: The 9 Behaviors of Great Problem Solvers.

Lyderystė

Ne visos darbo vietos yra lyderystės pozicijos, kuriose jūs vadovausite grupei žmonių. Tačiau daugumoje jų tam tikru momentu reikės imtis iniciatyvos, nesvarbu, ar tai būtų projektas, ar bendravimas su klientu, ar su vartotojais. Darbdaviai vertina vadovavimo įgūdžius, nes jie įrodo, kad prireikus gebate priimti sprendimus, valdyti situacijas ir vadovauti kitiems. Vadovavimo įgūdžiai apima konfliktų sprendimą, delegavimą, empatiją, universalumą ir projektų valdymą.

Britų ir amerikiečių autorius ir įkvepiantis kalbėtojas Simon Sinek savo knygose ir interviu kalba apie lyderystę, raskite kelias minutes jo TED Talk kalbai.

Komandinis darbas

Yra labai mažai profesijų, kuriose dirbsite visiškai savarankiškai, todėl komandinio darbo įgūdžiai yra būtini. Darbdaviai nori darbuotojų, kurie moka gerai dirbti su kitais ir kartu siekti sėkmės, net ir tada, kai jie nebūtinai sutaria. Kai kurie pagrindiniai komandinio darbo įgūdžiai apima partnerystę, bendradarbiavimą, klausymą ir delegavimą.

Darbo etika

Atvykimas į darbą laiku, užduočių įvykdymas per nustatytą terminą ir organizuotas darbas yra stiprios darbo etikos dalis. Šie veiksmai rodo, kad jūs tikite savo darbo svarba, o tai patiks darbdaviams. Konkretūs įgūdžiai darbo etikos srityje apima motyvaciją, patikimumą, profesionalumą ir discipliną. Eric Chester knyga On Fire at Work gali būti gera įkvėpimo pradžia.

Teigiamas požiūris

Darbuotojai, turintys teigiamą požiūrį, yra labai svarbūs bet kokiai įmonei. Jie ne tik gali padėti padaryti darbo vietą linksmą ir produktyvią, bet ir gebėjimas išlikti pozityviems gali padėti atsverti didelio streso ir greito tempo darbo aplinką. Bendradarbiavimas, entuziazmas, draugiškumas ir pagarba yra vieni iš pagrindinių su tuo susijusių įgūdžių.

Internete yra daugybė patarimų, kaip puoselėti teigiamus jausmus. Kiekvieną dieną galite išbandyti kažką kitokio. Pavyzdžiui, po darbo galite palepinti save, perskaityti keletą anekdotų prieš eidami į darbą arba važiuodami į biurą. Niekada nepraleiskite tikrų pertraukų darbo valandomis ir klausykitės muzikos, atitinkančios jūsų tos dienos nuotaiką.

Šaltinis: www.eures.europa.eu

 

ESF

Bendrasis konsultacijų numeris 1883 (arba +370 5 250 0883)

Faksas (8 5) 236 0788

El. paštas eures@uzt.lt